14 oct. 2013

Doar un muritor.


Sunt doar un muritor ce-şi caută tăcerea
În umbra mult pierdută-n asfinţit;
Sunt un străin ce-şi urlă grav durerea
În universul calm şi amuţit.

De sunt om viu sau mort, sau simplă răsuflare
În noaptea cea de foc şi fără de-nceput.
Nu ştiu unde mă-ndrept sau ce-o să fie oare
Când razele gălbii m-or mângâia sumut.

De sunt un zâmbet cald sau lacrimă sărată
În sufletu-mi păgân s-ar naşte nemuriri
Acelor vii şi morţi ce au trăit odată
În sfintele dureri şi clipe de venin.

Şi dacă-aş fi un demon sau un înger surd
În răsăritul de aramă-aş înălţa sclipiri,
Iar roua cea de care m-am temut
Mă va-nveli cu drag cu stropi de trandafir.

"Să găsesc rostul meu în lumea cea de lut"
Acesta-mi este ţelul de dimineaţă-n zori;
Să tac, să rabd, să plâng, să uit
Să simt că pe pământ sunt doar un muritor.

Un comentariu:

  1. Minunat ,ai perfecta dreptate! Aceste versuri transmit intreaga esenta de a fi muritor.

    RăspundețiȘtergere